Grafisch vormgeving, Visueel en creatief vormgeven van ideeën en meer!

De eerste stap naar een nieuw idee en toen…

Grafisch vormgeving en online marketing zijn niet jouw ding, maar je onderneming is toe aan een nieuwe stap, een mooie ontwikkeling staat voor de boeg. Jouw idee plopt op als een gedachtenwolkje. De ene helft van je idee is kraakhelder, de andere kant lijkt nog niet goed genoeg doordacht. Telkens weer valt het gedachtenwolkje uiteen, als stoom uit een theepot. Het stijgt vol enthousiasme naar een hoger niveau, maar verdwijnt weer geleidelijk in een doorzichtige vlek. Niets meer van te zien, niemand die er ooit achter komt waar jij even vol van was. 

Opnieuw begin je fluitend aan je idee. Maar een aarzeling, een tegenslag of een ondoordachte mening van een ander zorgen ervoor dat je de kraan steeds weer dicht draait. Niemand profiteert van jouw idee, je aarzelt en blijft er onzeker over. Het houdt je tegen om iets nieuws in je onderneming op te zetten, terwijl dat idee er echt wel toe doet. Je kunt nu wel fluiten naar je centen die je had kunnen verdienen als je je idee wel had durven gebruiken.

Wat wil jouw doelgroep?

Op de een of andere manier benauwt het je om in je eentje je idee neer te zetten en uit te werken. Je komt gewoon niet in die flow, je hebt het te druk, bent onzeker of vindt dat je nog verder moet onderzoeken waar jouw doelgroep behoefte aan heeft. Het voelt alsof je het alleen niet gefikst krijgt, je hebt te veel punten die afgevinkt moeten worden. De noodzaak voor onderzoek vooraf is zeker nodig en dan ook nog het uitwerken, je website, social media-pagina’s verzorgen en updaten. Je ziet er als een berg tegenop. Dit gaat je teveel tijd kosten en dan ben je nog niet eens begonnen bij stap één. Je krijgt het benauwd bij de gedachte dat niemand op jouw plan reageert, omdat je niet zichtbaar bent. Zelfs al voordat je überhaupt die eerste stap hebt gezet.

En hoe breng je dat idee nou naar buiten?

Tja, zichtbaar worden voor je klant, het moet goed zijn, tekst en beeld moeten kloppen. Vindbaar zijn in Google met SEO, keywords/zoekwoorden voor je artikelen verzamelen. Pfff… het duizelt nu al. Welke tools ga je hiervoor gebruiken? Hoe maak je de keuze uit al die ingewikkelde digitale tools voordat je je echt gaat verdiepen in hoe het werkt. Dit is uit je comfortzone, het is niet jouw ding en het voelt alsof je je tijd verdoet. Dit is niet waarom je je onderneming bent gestart.

Stel je nu eens voor dat je iemand hebt met wie je kan sparren, die je helpt de juiste stappen te zetten. Aan wie je taken als social media, internet marketing en het ontwerpen van je online communicatie kan uitbesteden. Iemand die je kan helpen tekst en beeld in jouw stijl te verwoorden.

Wat als je iemand hebt die met je meekijkt en je ondersteunt om jouw idee verder uit te werken. Iemand die bereid is om samen met je te brainstormen, zonder meteen te oordelen. Samen sparren over hoe jouw idee, merk, bedrijf, ‘in the picture’ komt. Waardoor jij tijd en ruimte krijgt voor de zaken in je onderneming waar je echt passie voor voelt.

Wat wil jouw doelgroep? Hier vind je hier een paar tips die je op weg helpen:

  • Begrijp wat jouw doelgroep wil, zodat je ze hiermee kunt helpen;
  • Probeer te ontdekken waar hun grootste frustratie zit;
  • Waarmee worstelen ze nog meer;
  • Wat zijn de gevolgen van hun problemen en hoe beïnvloedt dat hun dagelijkse routine;
  • Heeft jouw klant een uitdaging, een probleem? Geef de eerste tips gratis;
  • Bouw vertrouwen.

Oftewel, bel je connecties op, ga netwerken, begin een gesprek. Kijk of er bij jouw doelgroep onderling hetzelfde probleem voorkomt en probeer daar een oplossing voor te bedenken.

Verzin wat je als ‘eerste hulp’ kan geven en bouw een totaalpakket op wat waanzinnig waardevol is, zodat ze niet meer om jou heen kunnen en niet willen missen wat jij te bieden hebt.

Je doelgroep vinden

Laat mij zien waarom jouw idee zo waardevol is:  wat kan het precies betekenen voor jouw klant, voor de natuur, in het kader van duurzaamheid of gezondheid? Ja, waarschijnlijk zit je te broeden op iets unieks, iets wat niemand anders aanbiedt. Dat maakt het juist zo spannend, het is een stap in een onbekende richting. Maar juist dat onbekende, unieke zal de juiste doelgroep aantrekken.

Hoe zou het zijn als je die kraan niet steeds dichtzet maar wagenwijd open. Waardoor jouw ideeën stromen en uitvloeien tot een werkelijke dienst of product. Iets waar jouw klanten op kunnen bouwen en wat voor hen ook van grote waarde is. Een idee waarmee jij anderen helpt beter te worden.

Jouw idee uitgewerkt tot een plan, kraakhelder op papier, stap voor stap. Jouw idee mag klein beginnen, maar kan uitgroeien tot iets moois, groots en waardevols. Laat die gedachtenwolken maar komen, werk ze uit voordat het water op is. Laat die energie stromen, vertel mij waar je heen wilt met je plan. Ik luister naar je, probeer je te begrijpen en zet je idee om naar een helder beeld. Ik ondersteun je met je teksten, zodat jij je klant kan overtuigen om jouw dienst of product te gebruiken. Ik ga met je brainstormen, om jouw idee nog beter te krijgen voor je on- en offline communicatie. Van social media, tot flyer en van huisstijl tot e-mail- en onlinemarketing. Ik zorg ervoor dat je zichtbaar wordt voor je doelgroep, met een herkenbare huisstijl, logo, kleuren. Alles perfect ontworpen voor je on- en offline communicatie.

Wat doet een virtueel assistent in grafisch vormgeving en online marketing

Als virtueel assistent in grafisch vormgeving en online marketing kan ik jou ondersteunen bij:

1 Het uitwerken van je idee

Onderzoek doen naar hoe en waar we jouw doelgroep kunnen bereiken

  • Waarom jouw doelgroep van jouw idee moet weten;
  • Wat ze nu tekort komen omdat ze geen gebruik maken van jouw idee;
  • Wat levert het je klanten op als ze jouw dienst in gebruik nemen;
  • Wat doet het nog meer voor hen. Wat nog meer, en nog meer;
  • Wat ze moeten doen om met je in contact te komen en hoe je warme connecties maakt;
  • Je eerste case study maken om te zien waar je je product of dienst op kunt verbeteren.

2 Het zichtbaar krijgen van je dienst of product

  • Naamsbekendheid via social media-berichten: LinkedIn, Facebook, Instagram;
  • Het bedenken van een weggever om eventuele toekomstige klanten aan te trekken;
  • Het opnemen van je eerste testimonials uit je case study
  • Inschrijvingen op je e-maillijst via nieuwsbrief, ebook;
  • E-mailmarketing/funnel creëren;
  • Editen van video’s;
  • Beter online gevonden worden door middel van SEO, SEA;
  • Plaatsen van artikelen op je website.

3 Je huisstijl doorzetten in je online communicatie:

  • Social media-posts;
  • Website;
  • E-mailmarketing.

4 Je huisstijl doorzetten in je offline communicatie zoals:

  • Posters, flyers, folders, banners, magazines, brochures, visitekaartjes, spandoeken, enveloppen, stickers, etc;
  • Ontwerpen van prints voor vloeren en wanden voor bijvoorbeeld beursstands of voor op kantoor.

5 Beeldbewerking van foto’s:

  • Vrijstaand maken van een gedeelte uit een foto;
  • Kleurbewerking;
  • Kwaliteitscheck;
  • Optimalisatie foto’s voor website of drukwerk.

6 Ontwerpen van een nieuwe huisstijl:

  • grafisch vormgeving voor online en offline media. Ik luisteren naar wat jij doet met je bedrijf en adviseer en inspireer je met unieke ontwerpen die passen bij je bedrijfsidentiteit. Samen stemmen we kleuren, lettertypes, en lay-out af, zodat de ontwerpen passen bij jouw onderneming en visie.

7 Advies in drukwerk en printwerk

  • Kwaliteitscheck, het juist aanleveren van bestanden;
  • Opvragen offertes print/drukwerk.

Een VA als grafisch vormgeving en online marketing in dienst

Als Virtueel Assistent wil ik me blijven ontwikkelen. Daarom sta ik open bepaalde taken van je over te nemen, ook al heb ik daar geen ervaring in. Als jij mij kan uitleggen hoe het werkt, ben ik ervan overtuigd dat het me zal lukken. Zodat jij weer een taak van jouw takenlijst kan schrappen.

Ik heb ruim 16 jaar ervaring als specialist in DTP en grafische vormgeving. Photoshop, illustrator en Indesign zijn onder andere de programma’s waarmee ik werk. Ik maak gebruik van het complete professionele pakket van Adobe Creative Cloud. Hieronder vallen verschillende apps waar ik me helemaal in kan uitleven.

Het is mogelijk een Virtual Assistant-abonnement voor een bepaald aantal uren af te nemen. Deze uren zijn gunstiger geprijsd dan de uren van een strippenkaart of mijn los uurtarief. Als je mijn hulp even wilt testen of nog niet zeker weet hoeveel uur je hulp nodig hebt, is de strippenkaart of afname per uur ook mogelijk.

Klik hier voor de tarieven.

Hulp nodig bij bepaalde taken in je onderneming?

Stuur mij een mail en we bespreken samen de eerste stappen om je te helpen!

 

JointMinds | brand & online marketing support
Natasja van Leeuwen
+31 (0)6 50 40 75 17 / +32 (0) 46 80 55 104
E: info@jointminds.be

Grafisch vormgeving, Visueel en creatief vormgeven van ideeën en meer!